Przejdź do głównej zawartości

Run Forrest Run.

Nike Cortez. Wizja Billa Bowermana, ojca sukcesu firmy Nike, była maksymalnie prosta: stworzenie biegowych butów, które cechowałyby się wygodą i trwałością. Wydaje się to być czymś zupełnie oczywistym, a w 1972 roku to podejście całkowicie zrewolucjonizowało oblicze sportu i obuwia sportowego zarazem.




Jak powstał jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli firmy Nike?

Bowerman jako trener czuł i wiedział, że potrzebny jest lepszy but, niż te które były ówcześnie dostępne na rynku dla trenujących. Jak życie pokazało w wielu przypadkach potrzeba jest matką wynalazku, a Bill Bowerman miał o tyle szczęście, że znalazł się w odpowiednim czasie i miejscu, poznając osobę, która dzieliła jego wizję.

Pierwotnie model był gotowy już w 1968 roku, jednak ostatecznie oficjalna prezentacja miała miejsce niedługo przed Olimpiadą w Monachium, w 1972 roku.
Po sukcesach amerykańskich lekkoatletów sprzedaż poszybowała w górę tak, jak chyba nikt się nie spodziewał gwarantując Nike ogromny sukces.

Farrah Fawcett

Prostota, uniwersalny styl, klasyczne kolory i wygoda wystarczyły by model z bieżni przeniósł się błyskawicznie na ulice, a stamtąd od razu na wielki ekran. Mało kto nie kojarzy kultowego filmu "Forrest Gump" z fenomenalnym Tomem Hanksem w roli głównej.




Skórzana cholewka z jednolitą podeszwą stworzoną z dwóch rodzajów pianek stała się czymś absolutnie najnowocześniejszym i zupełnie pożądanym przez wszystkich. Co więcej to właśnie ten model jako pierwszy został ozdobiony prostym wzorem po boku. Tak narodził się Swoosh, symbol rozpoznawany na całym świecie.






via nike.com

W krótkim czasie wprowadzano kolejne zmiany dążąc do tego aby waga buta była jak najmniejsza. Skórzaną cholewkę zamieniono więc na nylonowo-zamszową.
Nike Cortez zdobył ogromną popularność na całym świecie i na dobre zagościł w modzie ulicznej. Do dzisiaj wciąż pojawiają się coraz to nowe kolorystyczne kombinacje bezustannie pobijając nasze serca.






Cortez, jak przystało na dojrzały już model, doczekał się także swego potomka ze związku z Roshe One, bardzo ciepło przyjęte Nike Roshe Cortez:


A tu znajdziecie aktualnie dostępne modele Cortez oraz Roshe Cortez: http://swoo.sh/1PNRPNV

Jak widać buty nie tracą na wartości i nie starzeją się, wciąż wyglądają obłędnie:

via pinterest.com

via pinterst.com

A Wam jak podobają się Nike Cortez? Czy to model, dla którego zrobicie miejsce w szafie, a może macie już swoją parę? :-)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Środa - dzień loda.

Żartowałam! Nie ma żadnych lodów w środę, jest tylko trening!!! :-D Wracając do przytoczonego przeze mnie w poprzednim poście   "New Year, New Me"  (Bullsh*t :P) postanowiłam naskrobać słów kilka o obuwiu przeznaczonym do treningu. Z racji, że jest początek roku, styczeń i wiele naiwnych osób stwierdziło, że od teraz to już na zawsze wszystko się zmieni i wykupiło karnety na siłownię i roczny zapas odżywki białkowej aby spalić swoje wiszące zbędności, to ja pragnę powiedzieć, że z całego mojego serduszka kibicuję żeby choć część wytrwała dłużej niż do marca.

Letnia kolekcja Nike

Mam całkowitą słabość do kolorystyki prezentowanej przez Nike na lato, a zupełnie nie przekłada się to na kolor posiadanych przeze mnie butów. Zawsze kiedy sobie obiecuje "Nie, tym razem nie kupię szarych/niebieskich/białych*" (niepotrzebne skreślić) to i tak koniec końców wychodzę z takimi ze sklepu. A ja właśnie marzę o żółciach, pomarańczach i różach!

Insta-podmianka

Wybaczcie milczenie, kombinuję i wprowadzam małe rewolucje - mam nadzieję, że będzie naprawdę dobrze! Już za momencik, już za minutkę... :-) Pierwsza, niezbyt istotna kwestia to mój adres insta - zmiana kont, ciągłe wylogowywanie, etc etc jest niezmiernie irytujące... dlatego też odsyłam Was do mojego codziennego "prywatnego" konta, gdzie będę wrzucać także zdjęcia, nazwijmy to, tematyczne. Zapraszam serdecznie! PS @gizowska o tuuuuu http://bit.ly/1IffPZo